Wednesday, January 02, 2013

Ya Allah

Ya Allah.
Sungguh mudah aku menyebut namaMu.
Tapi sungguh susah untuk aku mengabdikan diri sepenuhnya kepadaMu.

Ya Allah.
Aku hanya mengingatiMu tatkala aku susah.
Tapi, bila Engkau memberi kesenangan kepadaku, sungguh mudah untuk aku lupakanMu.

Ya Allah.
Kau tak pernah jauh dariku walau sesaat.
Tapi, aku selalu jauh dariMu.

Ya Allah.
Mulut mudah mengatakan aku rindu padaMu.
Tapi, perbuatan tidak menunjukkan aku cinta padaMu.

Ya Allah.
Engkau selalu berada di sisiku.
Tapi, aku?? Aku selalu tak sedar akan kehadiranMu.

Ya Allah.
Ketika aku keseorangan, Kau telah memelihara aku dengan baik sekali.
Tapi, bila Engkau keseorangan, tidak terlintas dalam hati aku untuk memujukMu.

Ya Allah.
Sungguh, aku rindukan diriMu.
Aku rindukan saat berdua denganMu.
Saat di mana hanya Engkau dan aku sahaja.
Saat di mana Engkau mendengar apa sahaja yang aku luahkan padaMu. 
Saat di mana Engkau redha dengan apa sahaja perlakuan aku ketika itu.
Saat di mana aku dapat meluahkan semua isi hati aku yang terpendam.
Saat di mana sungguh mudah air mataku berguguran di muka bumi ini.
Saat di mana aku dapat rasakan kasih sayangMu.
Sungguh ya Allah.
Aku rindukan saat-saat itu



No comments: