Tuesday, December 25, 2012

Terharu



Hadiah yang paling bermakna yang aku dapat sebelum 2012 menutup tirai minggu depan
Terima kasih Allah kerana Kau telah murahkan rezeki aku. InsyaAllah, aku berjanji akan terus belajar untuk memastikan cita-cita aku sejak kecil lagi menjadi kenyataan. Dan kejayaan ini juga akan aku kongsikan dengan ma dan abah yang telah banyak berdoa untuk aku. Tidak lupa untuk adik dan along yang terus menerus memberi semangat kepada aku. Dan akhir sekali, untuk pemberi jam di atas. Walaupun aku tidak mengetahui harga sebenar jam itu, tetapi yang pasti mahal. Pada mulanya aku menolak, tapi katanya "tali jam tu dah nampak koyak dah tu, amek je la". Ya Allah, hanya Engkau sahaja yang tau betapa bersyukurnya aku apabila menerima jam ini. Memang aku dah lama berniat nak beli jam baru sebab jam lama aku dah lama sangat dah aku pakai. Tapi aku tangguhkan hasrat aku sebab jam lama masih boleh dipakai. 

Dalam Al-Quran ada menyebutkan "....dan diberikannya rezeki yang tidak disangka-sangka..." ~ayat 1000 dinar. 

Aku yakin dan aku percaya itu. Tidak sia2 aku amalkan ayat itu setiap hari, setiap ketika, sehinggakan aku dah pun boleh hafal ayat 1000 dinar. Alhamdulillah. 

Aku percaya dengan janji2 Allah s.w.t.

Pesanan terakhir darinya hanyalah "belajar rajin2".

p/s: hanya orang2 yang tertentu sahaja yang tau siapa pemberi jam ini, kerana aku telah berjanji tidak akan memberitahu sesiapa pun melainkan keluarga aku sendiri..

Aku berjanji ya Allah, selagi aku mampu akan aku teruskan perjuangan ini. Dan aku yakin apabila pertolonganMu mengiringi perjalanan aku, kejayaan pasti menjadi milik aku. Aku berjanji aku akan balas jasa pemberi jam ini suatu hari nanti. Aku juga berjanji akan membalas jasa ma dan abah yang telah banyak berkorban untuk aku. Aku tau betapa susahnya mereka nak besarkan aku, nak bagi aku pelajaran, aku akan pastikan jasa mereka akan aku balas walau dengan apa cara sekalipun. Moga Engkau terus memberikan kesihatan yang baik kepada insan2 yang aku sayangi dalam hidup aku, moga Engkau panjangkan umur mereka supaya mereka dapat lihat anak2 mereka ini berjaya dan semoga kehidupan aku akan terus diredhaiMu dengan adanya doa dari kedua ibubapaku. Ameen

No comments: