Tuesday, June 14, 2011

mimpi mainan tidur???

semalam...aku bermimpi...mimpi yang tak pernah aku rasa selama nie..mimpi yang menyebabkan aku tersedar dari tidur..mimpi yang membuatkan aku terus bangun dari tidur yang nyenyak dan mengadu pada kekasihku, Allah s.w.t...mimpi yang membuatkan aku tersentak..mimpi yang membuatkan aku takut sangat2..mimpi yang membuatkan aku rasa diri aku begitu hina di sisi Islam..


Ya Allah, jika ini dugaanmu kepadaku, aku terima ya Allah..jika ini caranya Kau nak uji aku, aku terima ya Allah..jika dengan cara ini aku dapat mendekatkan diri kepadaMu, aku terima ya Allah..jika ini caranya Kau nak ajar aku tentang tujuan hidup yang sebenar di dunia ini, aku terima ya Allah...kerana aku tau disebalik apa yang berlaku, ada hikmah yang tersirat yang Kau cuba untuk aku fahami...kerana aku tau, "Engkau takkan menguji hambaMu melainkan apa yang termampu olehnya"


ya Allah, sungguh diri ini amat merindui dan mencintaiMu...diri ini amat merindui dan mencintai kekasihMu, ya Rasulullah...ya Allah, aku tau aku bukanlah hambaMu yang sanagt2 taat kepadaMu..tapi percayalah, aku akan cuba ke arah itu..aku juga manusia biasa yang kadang2 lalai mengingatiMu...


ya Allah, aku bersyukur dengan wujudnya mimpi semalam, aku tersedar dari lamunan..aku tersedar yang tanggungjawab aku sangat2 besar di dunia ini..bukan sahaja menjadi seorang anak, seorang kakak, seorang adik, seorang pelajar, seorang kawan dan sahabat, seorang lain2 lagi..tapi yang paling penting, aku adalah seorang HAMBA, seorang KHALIFAH!!!! aku lupa!!! aku lupa!!! aku juga manusia biasa ya Allah..Kau ampunilah aku...


sesungguhnya mimpi semalam mengajar aku adakah aku bersedia sekiranya benar apa yang aku mimpi semalam terjadi di Malaysia?? adakah aku bersedia untuk melawan musuh-musuh ISLAM??? adakah aku telah bersedia dengan semua itu??? insyaAllah...aku akan berusaha ke arah itu..moga pertolonganMu sentiasa dekat dengan aku..ameen...

2 comments:

Unknown said...

Mimpi apakah itu ukhti?

Unknown said...

mimpi ngeri di mana sume org sibuk berlari..sume org sibuk menyelamatkan diri masing2..sume org takut...maaf xboleh nak expresskan secara fizikal..hanya Allah shj yang tau..huhu