Wednesday, June 08, 2011

TAKUT???

1st case:
tup tap tup tap, rupa-rupanya dah almost 18 hari dah duk umah?? lama lagi cuti... tak sabar nak puasa bulan ramadhan nie, then, raya!!! 1st tyme puasa penuh kat umah tau...perasaan?? mesti lah BEST!!! bukan senang nak dapat cuti lama2 cam nie..bila dah masuk clinical years lagi la tak banyak cuti..keje?? lupakanlah :(


cuti lama memang best, tambah2 bila dapat spend masa ngan family sama2..tapi yang bahayanya, iman makin "gelong"..susah nak jaga kesihatan iman bila dekat rumah..kadang2 sedih pulak rasanya..manakan tidak, bila duk asrama boleh je tambah amal ibadat, tapi bila jasad dah duk kat umah, kenapa susah sangat cik yana oiiii???? ingat!!! dengan amal ibadat la bekalan kita nak jumpa Allah s.w.t. kelak...huhu...


sebab tu ramai org cakap duk umah lama2 nie bahaya!!! 


btw, right now, i'm still in the process to make sure my "mutaba'ah amal" lengkap..even susah, of course i will TRY MY BEST...insyaAllah, hopefully, Allah akan permudahkan segalanya..ameen :D


2nd case:
kenapa aku takut?? sebb bila aku bukak je page nie, aku jadi tension kejap..huhu..bukan sebab apa, sebab apa yg diorang bincang aku jadi blur..huhu..dah la exam pro aku baru2 nie pown cukup2 makan..xde la mcm kawan2 aku yg lain..tip top ok!!!


tp, aku tetap bersyukur sebab Allah makbulkan doa aku terutama sekali aku nak ucapkan berbanyak2 terima aksih to my lovely parents sebab tak putus2 berdoa semoga aku pass..thanx u sooooo muchhhh...


berbalik kepada page yg aku "link'kan  kat atas td..ye, aku akui aku akan hadapai kes yang lagi dasyat bila aku masuk hospital..cumanya maybe aku masih belum betul2 bersedia untuk masuk hospital..maklumlah ilmu di dada masih seciput!! cam mana nak masuk spital!!! 


btw, aku doakan 2 org kawan aku yg aka re-sit exam tak lama lagi akan lulus dengan cemerlang..semoga kita 1 batch sama2 masuk clinical years dan grad sama2..ameen...


YA ALLAH, AKU MOHON PADAMU AGAR KAU BERIKANLAH KEJAYAAN KEPADA KAMI 1 BATCH (13TH LEGACY)..SEMOGA KAMI DAPAT MENJADI DOKTOR YANG BERIMAN, SOLEH DAN SOLEHAH...

No comments: