Wednesday, June 15, 2011

kematian itu PASTI!!!

 hari nie aku dikejutkan dengan pemrgian seorang sahabat UIA...walaupun aku tak berapa kenal dengan arwah, tatapi dia tetap saudara seIslam aku..dengar kata dia seorang yang sangat-sangat baik..mungkin Allah lebih menyayangi dirinya, sebab itulah Dia mengambil arwah terlebih dahulu...moga arwah ditempatkan bersama orang-orang yang beriman dan para solihin..ameen..moga diberikan kekuatan kepada ahli keluarganya..al-fatihah

p/s: kematian boleh datang bila-bila masa sahaja..tidak cepat sesaat, tidak pula lambat sesaat..adakah kita telah bersedia?? sudah cukupkah bekalan kita untuk dipertemukan denganNya?? wallahu'alam..semoga kita terus berusaha untuk membanyakkan amal2 kita semua..ameen..

Ya Allah, Ampunilah dosanya, rahmatilah dia, sihatkanlah dia maafkanlah dia, muliakanlah penyambutannya, lapangkanlah tempat masuknya (kubur), basuhlah dia dengan air salju , bersihkan dia dari kesalahan, sebagaimana Engkau bersihkan pakaian putih dari kekotoran, Ya Allah.. gantikanlah rumahnya dengan rumah yang lebih baik dan keluarganya dengan keluarga yang lebih baik, pasangannya dengan pasangan yang lebih baik..masukkanlah dia kedalam syurga, dan jauhkanlah dia dari siksaan api neraka.. amin.


No comments: