Friday, June 17, 2011

JODOH & TAKDIR

POST AKU KALI NIE BANYAK VIDEO JE...SO, KALAU ADA MASA, DENGARLAH YE..TAK RUGI POWN.. :D


jodoh, pertemuan, ajal, amaut semua di tangan TUHAN..kita sebagai manusia hanya mampu merancang..Allah yang menentukan segalanya...


pesanan buat kawan2 dan diri sendiri, bak kata PROF MUHAYA, berdoalah di dalam setiap kali sujud,

"ya Allah, ringankanlah jodoh pertemuan aku dengan bakal suami/isteri aku" 

sebab kita tak tau siapa jodoh kita dan bila mana kita akan bertemu dengannya...tapi, aku selalu tambah doa nie dengan 

"ya Allah, Kau ringankanlah jodoh pertemuan aku dengan bakal suami aku pada ketika aku dan dia sudah bersedia membina masjid ini"

sebab aku takut, jika aku bertemu jodoh bila mana diri aku belum bersedia berumah tangga, takut2 free2 je dosa yang aku dapat na'uzubillah hu min zalik..dah la dosa2 before nie pown dah banyak, sama ada sedar atau tak, sengaja atau tak..huhu


kita, sebagai manusia biasa punyai hati, punyai perasaan ingin mencintai dan dincintai..tapi janganlah perasaan itu kita salurkah di tempat yang salah..jagalah perasaan itu sebaik-baiknya..jika tidak, hancurlah masa depan kita, hidup kita..hidup hanya sekali, gunakanlah ia sebaik mungkin..

buat kawan2 yang "putus" di tengah jalan, bacalah puisi ka bawah nie(copy paste ye)..hehe..moga beroleh manfaat darinya..insyaAllah

Memang Allah sengaja menemukan kita
dengan orang yang salah supaya kita sedar
bahawa kita hanyalah makhluk yang sentiasa
mengharapkan pertolongan Allah

Memang Allah sengaja menemukan kita
dengan orang yang salah supaya kita dapat
kasih sayang yang terbaik
khas untuk diri kita

Memang Allah sengaja menemukan kita
dengan orang yang salah supaya kita sedar
bahawa Allah Maha Pemurah dan Penyayang
kerana mengingatkan kita bahawa dia
bukanlah pilihan yang HEBAT untuk kita
dan kehidupan kita pada masa hadapan

Memang Allah sengaja menemukan kita
dengan orang yang salah supaya kita dapat
mengutip pengalaman yang tak semua orang
berpeluang untuk mengalaminya

Memang Allah sengaja menemukan kita
dengan orang yang salah supaya kita menjadi
manusia yang hebat jiwanya

Memang Allah sengaja menemukan kita
dengan orang yang salah supaya kita lebih
faham bahawa cinta yang terbaik
hanya ada bersama Allah

Memang Allah sengaja menemukan kita
dengan orang yang salah supaya kita lebih
mengenali kehidupan yang tak selamanya kekal


p/s: "Wahai sahabat yang kecewa, menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya. Percayalah, sesungguhnya Allah malu untuk menolak permintaan hamba-Nya yang menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan hanya kepada-Nya.Kembali kepada cinta-Nya adalah lebih baik daripada jatuh ke lembah hina. Moga Allah mengampunkan segala keterlanjuran kita. Amin" ~credit to [click here]

No comments: