Saturday, October 13, 2012

speechless

sungguh! dia yang aku kenal 18 tahun yang lalu bukan lagi dia yang aku kenal sekarang!

ya Allah, sungguh indah perancangan-Mu.
benarlah, manusia hanya mampu merancang, tetapi Engkau jualah penentu segala-galanya.
dan sesungguhnya perancangan-Mu adalah perancangan yang terbaik buat setiap hamba-Mu
aku bersyukur kerana dia yang aku kenal dulu dah berubah!
aku tahu bukan mudah untuk dia mengambil langkah itu!
tetapi, aku yakin berkat hidayah-Mu, dia akhirnya memberanikan diri untuk mengambil jalan ini.

ya Allah,
Kau kuatkanlah hatinya.
walau apa pun yang berlaku di masa hadapan, janganlah Engkau biarkan Dia keseorangan!
kerana aku yakin dia masih belum mampu untuk membawa dirinya seorang.
kerana aku yakin dia masih memerlukan teman disisinya untuk dia mengharungi perjalanan yang sumpah panjang ini!

tetapi ya Allah,
kehadiran-Mu membuatkan hati aku lega..
kehadiran-Mu membuatkan hati aku hilang dari rasa resah gelisah.
kerana aku tahu Engkau pasti menjaga dirinya baik-baik sahaja,
kerana aku yakin Kau akan bantu dia sama-sama berusaha untuk memartabatkan agamu-Mu.

ya Allah,
aku sayang dia dunia akhirat.
walaupun kadang-kadang, aku tak mampu untuk memberitahu dia,
tetapi ya Allah, jauh di sudut hati aku, aku sayang dan rindu dia setiap masa.
walaupun kami sering bertengkar bagai anjing dan kucing apabila bertemu.
itu hanyalah sebagai senda gurau untuk kami melepaskan rasa rindu kami.

ya Allah,
Kau jagalah dia untukku.
Kau jagalah dia supaya dia dapat menjadi seorang muslimah yang hebat.
Kau jagalah dia supaya dia dapat menjadi seorang khalifah yang hebat.
Kau jagalah dia agar dia dapat menjadi seorang insan yang hebat di mata dunia.

buat dirinya, ketahuilah,
aku di sini akan sentiasa mendokan agar kamu sentiasa diberi kekuatan untuk meneruskan apa yang telah kamu mulakan.
aku di sini akan sentiasa memberi sokongan kepada kamu.
sesungguhnya, kamu satu dalam sejuta.


p/s:
bukan mudah untuk seseorang yang dahulunya tidak pernah menerima tarbiyyah, tiba-tiba nak berubah!
aku tahu kebenaran itu!
kerana aku juga begitu sebelum aku menerima tarbiyah!
tetapi, janganlah kita berputus asa!
kerana Allah tidak suka kepada mereka yang cepat mengalah!
bangkitlah!!! bangkitlah!!! bangkitlah!!!
perjalanan kita masih panjang kawan-kawan!!
semoga kita terus dibisik Allah untuk menerima tarbiyyah ini!

No comments: