Wednesday, July 18, 2012

ye. saya kuat cemburu

saya rindu dia
saya sayang dia

tapi,
saya tau dia ada orang lain yang lebih baik di sana daripada saya
saya tak kisah
tapi kadang-kala perasaan melebihi segala-galanya

betul!
saya cemburu
cemburu dengan keakraban mereka
cemburu kerana saya tidak pernah rapat dengan dia sepertimana dia rapat dengan mereka
saya tidak pernah mengungkap perkataan "sayang" padanya
tapi jauh di sudut hati saya, sungguh! saya sayang dia dunia akhirat..

syukur,
saya masih ada orang lain yang bersama-sama saya
saya masih ada Allah yang boleh berada disamping saya
saya masih ada Allah yang boleh menemani saya di kala hati ini sunyi
saya masih ada Allah yang boleh menyejukkan hati saya di kala hati ini terlalu cemburu
ye..saya masih ada Dia

betul,
Allah sangat baik
Allah sangat best

ya Allah,
kau kuatkankanlah hati aku
kerana sememangnya aku akan berhadapan dengan dia seumur hidup aku
perasaan sayang aku takkan pernah luntur buat dirinya
kerana aku sayang dia seumur hidup aku

kuatkan aku ya Allah..

No comments: