Friday, November 04, 2011

Allah knows the best my dear =)

assalamu'alaikum...
selamat pagi...
sihat???
aku?? alhamdulillah (balik rumah kotttt..hehe)


hari nie, pagi2 lagi dah "skyping" dengan seorang sahabat...
sahabat yang lama tak jumpa...(even satu uni)
sahabat yang amat aku rindu gelak tawanya, airmatanya....


mula2, kami sembang2 biasa je...
cakap rindu la..
tanya balik raya ke tak???
masing2 meluahkan perasaan rindu yang dah lama terpendam...





tiba2, dia bertanya kepada aku soal jodoh!!!
OMG!!! (aku bukan ustazah)...
i'm not the right person to talk bout this my fren!!!
tapi, berbekalkan ilmu secetek yg aku ada..
aku gagahkan jua menjawab setiap persoalan darinya...


1 thing yg aku betul2 pegang sekarang adalah ISTIKHARAH!!!
mintaklah petunjuk dari Dia...
HE KNOWS THE BEST!!!!


even if we really want someone to be with us..
ask Him 1st whether he's the right person or not...


sahabatku,
aku bukanlah orang yg tepat dalam menjawab segala persoalanmu tentang jodoh..
tapi, berbekalkan ilmu yang aku ada, aku cuba untuk berkongsi ilmu denganmu...


sahabatku,
alangkah indahnya perassan yang Allah kurniakan kepada kita
perasaan ingin dicintai dan mencicntai


tetapi, 
janganlah engkau sesekali memberikan perassan ini kepada orang yang salah
kepada orang yang kita tidak pasti..


sahabatku,
pesananku hanya satu
istikharahlah!!! supaya kelak tidak menyesal dengan pilihan yang telah pun kita buat


sahabatku, 
sesungguhnya jodoh pertemuan itu ditangan Tuhan
janganlah sesekali kau menidakkan ketentuanNya
terimalah seadanya dan penuh redha
letakan keyakinanmu pada ALLAH s.w.t


pesanan terakhir aku kepadanya...
ALLAH KNOWS THE BEST DEAR!!!


No comments: