Monday, June 20, 2011

kemas

hari nie, bermulalah kisah hidup aku tidur di atas tilam tanpa katil dibawahnya yang selalunya me'nyupport' tilam...katil2 semua telah 'dirobohkan'..keadaan ini akan berlanjutan sampai la ari jumaat nie.cdey3...tp sangat2 bersyukur sebab at least aku tidur masih berlapikkan tilam empuk [sebab tue tidur sampai tak ingat dunia, masyaAllah]..kalau nak dibandingkan dengan orang2 dekat palestin, mereka hanya tidur berlapikkan tanah, papan dan etc..bangun2 je pagi esok mesti diorang sakit belakang kan?? kesian kat diorang..tapi itulah kan Allah dah berfirman, Dia takkan uji hambaNya kecuali apa yang termampu dipikulnya..kadang-kala yang tak tidur pown ada sebab perasaan takut telah menguasai diri..huhu..

cuba kita fikir sejenak, macam mana la kalau Allah uji kita macam tue?? adakah kita sudah bersedia fizikal dan mental?? adakah kita sanggup?? 

terima kasih ya Allah kerana masih memberikan aku peluang untuk merasai segala nikmatmu ini..aku sebagai hambaMu sangat2 bersyukur..

semoga Engkau terus memberikan rezeki yang melimpah ruah kepada aku dan keluarga aku kerana sesungguhnya hanya Engkaulah Tuhan yang Maha Pemurah..tapi pada masa yang sama Kau hilangkanlah perasaan 'ujub dan takbur yang ada dalam diri ini dek nikmat yang Engkau kurniakan ini..ameen..

less than 1 week je aku akan pindah to the new place, new environment, new friends, new neighbourhood, EVERYTHING is NEW...can i adapt to it?? insyaAllah..lagipun ini yang aku nak selama nie, keluar dari perlis [aku nak pindah terengganu, tapi ayah aku dapat tukar dekat pasir mas la pulak]..bukan aku tak sayang perlis, tapi dah bosan sangat sebab dah lama dok kat sini w/out any relatives..22 TAHUN OK!!!!!

ok lah, setakat  nie je tuk ari nie..x larat nak karang banyak2..no idea..lagipun aku bukan pandai tulis pown..haha..daaa...salam


2 comments:

Unknown said...

salam. yana, yana dah brape kali pindah umah?

Unknown said...

w'salam..nie 1st tyme.. :))

kenapa tba2 tnya brapa kali pndah rumah?? hehe